Followers

Sunday 22 December 2013

argan oil

argan oil


balek umah tadi ttbe ternampak botol argan oil kt atas meja computer..curious gak nk taw tu minyak pe sbb pna dengar name minyak uh kt dlm  product SimplySiti..pas uh search la kt internet..byk gak khasiat die n dikatakan masak gune minyak argan ni 2x lebih baik dr gune minyak zaitun..xtaw lak mne asal minyak nie from research yg ak bce org Maghribi lame da gune minyak ni dlm masakan diorg..
 
cara gune en minyak argan kalu nak cantik en kulit n lebatkan rambut :
 
 Untuk Kegunaan Kulit : Sapukan 2 hingga 4 titis Minyak Argan dengan rata ke seluruh wajah, leher atau bahagian yang bermasalah yang telah dibersihkan setiap pagi dan sebelum tidur. Urut secara perlahan sehingga ianya diserap dengan baik.
 
Untuk penjagaan kulit kepala dan rambut: Sapukan Minyak Argan pada kulit kepala dan urutkan dengan sekata sehingga ke hujung rambut. Biarkan selama 30 minit dan basuh rambut dengan syampu seperti biasa. Ulangi 2 kali seminggu untuk kulit kepala dan rambut yang sihat.
 
Untuk Pemeliharaan kuku: Rendamkan jari dalam campuran Minyak Argan bersama perahan lemon selama sepuluh minit dan kemudia bilas. Lakukan setiap minggu untuk memulihkan kuku yang rosak dan melembutkan jari.
 
 
 
 
 
Minyak Argan juga sesuai digunakan sebagai minyak urutan bagi mengurangkan rheumatisma dan sakit arthritis.
Jika sekiranya, anda ingin menyolek muka anda dengan produk-produk yang lain, dipohon agar membiarkan dahulu minyak argan ini selama 10 minit (untuk kesan yang maksimum).
 

No comments:

Post a Comment